ESO gedimai – telefonas, žemėlapis ir ką daryti dingus elektrai

Dingus elektrai, skambinkite nemokamu ESO numeriu 1852, kuris veikia visą parą. Gedimą taip pat galite užregistruoti internetu eso.lt/registruotigedima arba patikrinti ESO atjungimų žemėlapį adresu eso.lt/zemelapis.

Prieš kreipdamiesi įsitikinkite, ar elektros tiekimo sutrikimas nėra tik jūsų namuose – patikrinkite automatinius jungiklius ir pasiteiraukite kaimynų. Jei elektros energijos nėra visame rajone, informaciją apie remonto eigą rasite ESO žemėlapyje.

Saulės elektrinė su akumuliatoriumi – puikus sprendimas apsisaugoti nuo elektros tiekimo sutrikimų ir užsitikrinti energijos rezervą net dingus elektrai. Daugiau informacijos apie tai rasite straipsnyje → kaip išsirinkti saulės elektrinę?

ESO gedimų telefonas ir registravimas internetu

Energijos skirstymo operatorius (ESO) rekomenduoja apie dingusią elektrą pranešti skambinant nemokamu numeriu 1852. Užregistravus pranešimą, gedimas iš karto patenka į ESO sistemą.

Jei linija užimta, gedimą taip pat galima užregistruoti internetu adresu eso.lt/registruotigedima. Internetinė registracija veikia automatiškai – sistema fiksuoja visus pranešimus ir perduoda juos specialistams.

Tiek telefonas, tiek internetinė forma veikia visą parą, todėl pranešti apie sutrikimus galima bet kuriuo metu.

ESO gedimų žemėlapis – kaip sužinoti, kur dingo elektra?

ESO atjungimų žemėlapį rasite adresu eso.lt/zemelapis. Įvedę savo adresą arba miesto pavadinimą, matysite, ar jūsų vietovėje jau užregistruotas elektros tiekimo sutrikimas.

Žemėlapyje pažymėti visi šiuo metu užregistruoti gedimai, nurodoma jų remonto eiga ir planuojamas darbų pabaigos laikas. Jei jūsų vietovėje sutrikimas dar nepažymėtas, praneškite apie jį paskambinę 1852 arba užpildę formą internete, kad ESO kuo greičiau pradėtų šalinimo darbus.

Naudojantis žemėlapiu išvengiama bereikalingo skambinimo, nes visa informacija apie sutrikimus ir jų eigą pasiekiama realiu laiku.

Pirmeji žingsniai esant elektros tiekimo sutrikimams namuose

Prieš pranešdami apie gedimą ESO, įsitikinkite, ar sutrikimas nėra tik jūsų namuose.

Pirmiausia patikrinkite automatinį jungiklį – dažnai dėl perkrovos ar trumpo jungimo jis išsijungia, todėl užtenka jį tiesiog perjungti atgal. Jei jungikliai veikia normaliai, pasiteiraukite kaimynų ar pasižiūrėkite, ar gatvėje dega šviesos. Tai padės suprasti, ar problema lokali, ar paveikė visą rajoną.

Taip pat verta patikrinti ESO svetainėje planinių atjungimų grafiką, nes kai kuriais atvejais elektros tiekimas sustabdomas numatytai priežiūrai ar tinklo darbams. Tokiu atveju pranešti apie gedimą nereikia – elektra bus atstatyta pagal grafiką.

Dažniausios elektros sutrikimų priežastys

  • Ekstremalios oro sąlygos – stiprus vėjas, audros, žaibai, gausus sniegas pažeidžia elektros linijas;
  • Medžių virtimas ant laidų – nuo vėjo ar sniego svorio nulūžę medžiai ir šakos nutraukia laidus;
  • Įrangos gedimai – transformatorių, skirstyklų ar jungiklių sutrikimai;
  • Fiziniai tinklo pažeidimai – avarijos, statybos darbai, kasimo technika nutraukia kabelius;
  • Perkrovos – didelė apkrova piko metu gali automatiškai atjungti sistemą;
  • Gaisrai ar sprogimai – pažeidžia linijas ar transformatorines;
  • Planuoti darbai – tinklo priežiūros ar modernizacijos metu elektra atjungiama iš anksto numatytu laiku.

Saugumo priemonės sutrikus elektros energijos tiekimui

Aspektas Paaiškinimas
Elektros prietaisai Išjunkite prietaisus iš tinklo, kad jie nesugestų staiga atsinaujinus elektros tiekimui. Palikite įjungtą tik vieną šviesos šaltinį, kad pastebėtumėte, kada elektra grįžta.
Nutrūkę laidai Nesiartinkite prie nukritusių ar nutrūkusių laidų arčiau nei 8 metrai. Jais gali tekėti srovė ir kelti mirtiną pavojų. Pastebėję tokią situaciją, nedelsdami praneškite ESO arba skambinkite 112.
Pagalbos kvietimas Jeigu dėl elektros sutrikimo kyla pavojus žmonių gyvybei ar sveikatai, nedelsdami skambinkite pagalbos numeriu 112 ir laukite nurodymų.
Apšvietimas Naudokite saugius laikino apšvietimo šaltinius – žibintuvėlius ar baterijomis veikiančias lempas. Venkite atviros ugnies, dujinių prietaisų ar degių medžiagų.
Bendras elgesys Audros metu venkite buvimo lauke prie elektros tinklų ar aukštų medžių. Nesilieskite prie šlapių objektų, kurie gali turėti kontaktą su elektra.

Kaip Energijos Skirstymo Operatorius (ESO) atstato elektros tiekimą?

Gedimų šalinimas ESO sistemoje vyksta pagal aiškiai nustatytus prioritetus. Pirmiausia atkuriamas elektros tiekimas kritinės infrastruktūros objektams – ligoninėms, vandentvarkos įmonėms, visuomeninės paskirties įstaigoms.

Toliau prioritetas teikiamas vidutinės įtampos tinklams, kurių atstatymas vienu metu grąžina elektrą daugeliui vartotojų. Tik po to pradedami šalinti pavieniai žemos įtampos tinklų gedimai, kurie veikia mažesnes vartotojų grupes ar atskirus namus.

Apie remonto eigą klientai informuojami automatizuota sistema – ESO siunčia SMS arba el. laiškus, jei jų kontaktiniai duomenys yra užregistruoti sistemoje. Pranešimuose pateikiama informacija apie užfiksuotą gedimą, numatomą remonto trukmę ir tiekimo atstatymo laiką.

Tokia tvarka leidžia skaidriai valdyti procesą ir užtikrina, kad pirmiausia būtų apsaugoti gyvybiškai svarbūs objektai, o vėliau būtų kuo greičiau atkurtas tiekimas kitiems vartotojams.

Pasiruošimas ilgesniems elektros sutrikimams

Pravartu turėti žibintuvėlių, atsarginių baterijų ir įkrautus powerbank įrenginius, kad neprarastumėte ryšio telefonu. Iš anksto pasirūpinkite geriamojo vandens ir maisto atsargomis, ypač jei gyvenate vietovėse, kur elektros tiekimas gali sutrikti dažniau.

Atokesnėse vietovėse naudinga turėti elektros generatorių, kuris užtikrintų minimalų energijos poreikį šildymui ar vandens siurbliams.

Toks pasirengimas padeda išvengti nepatogumų ir užtikrina, kad net ir dingus elektrai kasdienė veikla bus kuo mažiau sutrikdyta.